Brutalen hebben de halve wereld. Wil je je vaste lasten verlagen? Bel je leveranciers dan op en vraag om korting. Het werkt!
Zit je al jarenlang bij dezelfde internetprovider? Loopt je telefoonrekening al zolang je weet bij hetzelfde bedrijf? Dan kun je waarschijnlijk flink besparen door over te stappen. Maar dat is wel even gedoe. Het kan nog makkelijker: gewoon bellen en om korting vragen. Ik doe dat bijna ieder jaar wel. Zeker als ik niet overstap. Vaak heb ik dan korting gekregen om me aan te trekken als nieuwe klant. Als die korting voorbij is, is het voor mij voordeliger om over te stappen. Als ik gewoon tevreden ben, kies ik liever voor vragen om korting. Ik vertel je precies hoe je dat succesvol aanpakt.
Stap 1
Je doet wat vooronderzoek. Je weet wat de actuele prijzen zijn voor het contract dat jij hebt. Je weet welke aanbieder het goedkoopst is en hoeveel daar gerekend wordt. Ook weet je wat de actuele aanbieding is voor nieuwe klanten bij de bedrijven waar jij klant bent.
Stap 2
Pak je eigen contract erbij. Vaak kun je gewoon online inloggen en al je gegevens inzien.
Stap 3
Bel het bedrijf waar je klant bent op. Kies in het keuzemenu voor de optie opzeggen. Op deze afdeling van het callcenter werken mensen met meer bevoegdheden om jou korting te geven.
Stap 4
Wees vriendelijk en leg uit dat je al een tijdje klant bent. Dat je gezien hebt dat je elders goedkoper uit zou zijn en dat je dat als trouwe klant niet eerlijk vindt, dus besloten hebt over te stappen. Waarschijnlijk doen ze je nu meteen een aanbieding voor een nieuw maandbedrag of tijdelijke korting. Zo niet, vraag er dan om: ‘Makkelijker dan overstappen zou het voor mij zijn om klant te blijven. Wat kun je voor me betekenen qua korting?’ Dan is het even stil en komt er een aanbod.
Stap 5
Het is aan jou wat genoeg korting is. Doe daarna even een dansje door de kamer. Ik bespaarde onlangs 90 euro met een telefoontje van 1,5 minuut naar mijn internetprovider. Zo snel had ik nog nooit geld verdiend.
